
Quantity | Unit price | Reference price |
---|---|---|
To 3 | €19.95 * | €57.00 * / 1 kg |
From 4 | €18.25 * | €52.14 * / 1 kg |
*prices incl. VAT plus shipping costs
Ready to ship today,
Delivery time appr. 1-4 days²
- Order number: 451037
- best before: 31.10.2022
- Allergen-Information: Enthält Mandeln, Haselnüsse, Milch, Butter, Pistazien, Sahne, Soja, Weizen, Ei.
- EAN: 4101730007287
- Manufacturer product ID: 728
- advice: Vor Wärme geschützt, kühl und trocken lagern.
Jeden Tag im Advent wird zum Mozart-Tag! 
Diesen außengewöhnlichen Mozart-Adventskalender gibt es exklusiv von Reber-Spezialitäten. Reichhaltig gefüllt mit Spezialitäten aus dem Reber Mozart- und Pastetensortiment führt dieser Reber Adventskalender Sie in Versuchung. Seit über 150 Jahren ist sich Reber der Verantwortung für das "süße Erbe" des Komponisten voll bewusst. Ganz im Sinne des Genies W.A. Mozart, dessen musikalsches Wirken bis heute die Menschheit täglich beglückt. Öffnen Sie jeden Tag ein Türchen, hinter denen köstliche Besonderheiten stecken, die Sie für einen Moment in eine herrliche Genusswelt versetzen. Nehmen Sie sich eine Auszeit und genießen Sie den süßen Start in den Tag!
Der Adventskalender begeistert Sie mit folgendem Inhalt:
- 7× Mozart Herz´l®: Edle Zartbitter-Chocolade, gefüllt mit Pistazien-Edelmarzipan aus frischen, grünen Pistazien und Sahne-Trüffel
- 11× Echte Reber Mozart-Kugeln®: Allerfeinst gefüllt mit Pistazien-Edelmarzipan aus frischen, grünen Pistazien, Mandeln und Haselnuss-Nougat, umhüllt mit edler Zartbitter-Chocolade
- 6× Mozart Medaillon®: Edle Zartbitter-Chocolade, gefüllt mit Pistazien-Edelmarzipan aus frischen, grünen Pistazien und Sahne-Trüffel
Der Reber Adventskalender®, gefüllt mit vielen köstlichen Spezialitäten aus dem Hause Reber, versüßt allen großen Genießern das Warten auf das Weihnachtsfest. Mit der Komposition hochfeiner Confiserien erleben Sie einen Adventsgenuss der ganz besonderen Art, der das Warten auf das Weihnachtsfest nur noch halb so schwer macht.
Das Schafi-Shop Team wünscht Ihnen eine liebvolle Adventszeit!
Von der Komposition zum echten Reber Genuss-Moment
Jede einzelne hochfeine Reber Confiserie ist eine erlesene Komposition aus hochwertigen, natürlichen Zutaten. Eine perfekte Symphonie aus traditionellen Familienrezepturen, echtem Confiserie-Handwerk und höchstem Qualitätsanspruch.
Die Leidenschaft unserer Confiseure für ihre Kompositionen findet ihre Krönung stets in einem doppelt verführerischen Finale. Denn für den echten Reber Genuss-Moment umhüllen wir unsere Confiserien nicht nur mit einem einfachen, sondern mit einem zweifachen Schokoladenguss.
Vom ersten Blick auf die liebevolle Verpackung über das „Knack“ beim Biss in die Schokoladenhülle bis zum Augenblick des Genusses: Lassen Sie sich verzaubern von unseren hochfeinen Reber Confiserien ...
Filling quantity (weight): | 350g |
Sweets for adults and kids: | advent Calendar, chocolate, marzipan, Mozartkugeln, Pralinés |
Gifts: | Ja |
country of origin: | Germany |
Shipping weight: | 0,5 kg |
Manufacturer: | Reber |
Maße HxBxT (circa): | 380x40x285 mm |
Made in: | EU (Germany) |
product group: | advent Calendar, chocolate, marzipan, pralines, Sweets |
brand: | Reber |
further properties: | With alcohol |
Manufacturer address: | Paul Reber GmbH + Co. KG, Ludwigstraße 10 – 12, 83435 Bad Reichenhall |
Manufacturer contact: Paul Reber GmbH + Co. KG, Ludwigstrasse 10-12, 83435 Bad Reichenhall, Germany
Paul Reber GmbH & Co. KG is a confectionery producer in Bad Reichenhall . Reber is the German market leader for Mozartkugeln and claims to be the world's largest producer of Mozartkugeln with 500,000 balls a day. The company has been owned by the Botzleiner-Reber family for over 140 years.
Confectionery craft with tradition
In 1865, pastry chef Peter Reber opened the first Reber confectionery pastry shop in Munich. With his homemade delicacies, he soon made a name for himself and his café became the popular meeting place of the people of Munich.
In 1938, the Reber family relocated their headquarters to the center of Bad Reichenhall, the site of today's company headquarters. Much has changed since its founding, but the company has been owned by the family for more than 5 generations, the traditional recipes are still carefully guarded and the cafe-house culture is still lovingly celebrated here. Every year around 200,000 guests visit Café Reber in Bad Reichenhall and the two shops in Salzburg to enjoy the high-quality confectionery in a unique atmosphere.
Here in Bad Reichenhall also began the success story of the genuine Reber Mozart-Kugel®, which quickly became famous all over the world and which are still produced in Bad Reichenhall. Today we are proud to be the German market leader for Mozart balls and, with approx. 500,000 balls produced per day, also the worldwide market leader * of this specialty in the premium segment. Our high-quality confectionery specialties are known and loved far beyond the borders of Germany. The more than 50 export markets include: USA, China, Russia, Austria, Switzerland and Hungary.
To this day, the preservation of the Reber family formulas is not only a matter of course for us, but an absolute obligation. The Reber Confectioners are known for their passion, their love of confectionery and the care they take to ensure the quality and composition of all ingredients - guaranteed by the Reber Quality Guarantee.
POPAI double gold award
On 14.06.2018, Reber was honored in Frankfurt at the POPAI DA-CH award ceremony in 2018 with a GOLDEN INDIANER in the category food, articles of daily use and confectionery for the golden wing display.
Reber is Gold Winner of the POPAI DA-CH Awards 2018
For more than five decades, companies and service providers have been awarded the "POPAI Award" for outstanding POS activities.
The global non-profit organization POPAI "Point of Purchase Advertising International" campaigns for the POS interests of industry, commerce, POS producers and service providers.On
national and international level, POPAI enables the interdisciplinary exchange of information and experience for its worldwide more as 2000 members, of which 1000 in Europe.
In 2018, the POPAI DA-CH Awards will be presented for the eighth time. Nearly 60 submissions this year in 15 categories. A 25-member expert jury of marketing, brand, trade, design and teaching determined the winners during the exhibition on 27.02.2018 at the EuroCIS in Düsseldorf.
On 14.06.2018, Reber was honored in Frankfurt at the POPAI DA-CH award ceremony in 2018 with a GOLDEN INDIANER in the category food, articles of daily use and confectionery for the golden wing display.
As a great surprise, Reber also won the Audience Award in the new category , where visitors to EuroCIS Messe Düsseldorf were able to select their favorite display in February 2018. Reber's golden wing received by far the most votes.
German Brand Award 2017 Award
The Reber Confiserie wins the German Brand Award 2017 of the competition class "Industry Excellence in Branding" in the category: Fast Moving Consumer Goods. For more than 150 years, Paul Reber GmbH & Co. KG has been standing for tradition, top quality, high-quality confectionery and genuine enjoyment in the premium segment of the chocolate market. Since time immemorial, Reber specialties have been produced exclusively with high-quality raw materials and old, well-kept family recipes. All products are guaranteed to be free from palm fat, flavor enhancers, colors and preservatives.
Honored was the Reber Mozart Baroque package, filled with 15 real Reber Mozart balls. This product has always been a symbol of the Reber brand and at the same time it is the product with the highest sales. The portrayed portrait of the great virtuoso is a unique specimen made especially for Reber by a Bad Reichenhall artist. The hand-made lettering "Mozart balls" created a calligrapher. The ensemble of portrait, logo and baroque gold frame emphasizes the opulence and exquisiteness of the product. The custom-made paintings and lettering show the high standards that Reber places on its premium products.
The Reber brand represents a unique contribution to the German brand and company landscape, has a distinctive brand identity and thus differentiates itself successfully from competitors. As a supplier of premium chocolate goods, Reber clearly positions itself as a premium brand in the gourmet segment and appeals to chocolate lovers. Reber distinguishes himself through his brand core values "masterful, lush, preserving, dedicated and natural".
Bernhard Pfaff, Managing Director of Reber, personally accepted the award in Berlin. "It is an honor for us to receive such an award for our brand continuity. This award confirms that consistent brand leadership, sustainable brand communication, high quality work and passion for the brand and our products will lead to success ".
Also in terms of product quality, Reber Specialties was honored by DLG for the first time this year with the "Prize for Long-Term Product Quality".
DLG award for long-term product quality
The Paul Reber Specialty GmbH & Co. KG from Bad Reichenhall has now been honored by the DLG (German Agricultural Society) for the first time with the "Award for long-standing product quality". Many companies in the food industry have voluntarily tested their products for many years by the experts of the DLG. In order to sustainably promote this quality aspiration, the DLG awards the "Prize for Long-Term Product Quality". The award has been awarded annually to food manufacturers for 30 years.
Companies have to take part in the quality training courses of the DLG Food Test Center for five consecutive years and receive at least three awards per award year. From the 5th successful year of participation, the company is awarded the "Prize for Long-Term Product Quality". If a manufacturer does not participate in a year or if he does not achieve the required number of awards, he loses his claim to the award.
![]() | ![]() | ||||||||||||||||||||||||
Nährwertangaben | Zutaten | ||||||||||||||||||||||||
| Feinste Mischung von gefüllter Schokolade.Zucker, Mandeln, Kakaobutter, Kakaomasse, Haselnüsse, Vollmilchpulver, Butter, Invertzuckersirup, Pistazien, gezuckerte Kondensmilch, Kaffeesahne, Milchzucker, Alkohol, Rum, Weinbrand, Feuchthaltemittel (Invertase, Glycerin, Sorbit), Emulgator Sonnenblumenlecithine. Kakao: 60% mindestens in der Zartbitterschokolade. Kakao: 35% mindestens in der Alpenmilchscchokolade. Kann Spuren von Weizen, Ei und Soja enthalten.
AufbewahrungshinweiseVor Wärme geschützt, kühl und trocken lagern. |
Ursprung und Geschichte des Adventskalenders
Die Entstehung des Adventskalenders steht in enger Verbindung mit den unterschiedlichen Traditionen, mit denen in der evangelischen und in der katholischen Kirche die Adventszeit begangen wurde: Während es in der katholischen Kirche üblich war, zur morgendlichen Rorate-Messe in die Kirche zu gehen, fanden die adventlichen Andachten in der evangelischen Kirche Zuhause statt. Aus diesem Grund haben sich viele Adventsbräuche – darunter eben auch der Adventskalender – im evangelischen, familiären Milieu entwickelt. Dazu zählt übrigens auch der Adventskranz, auch er stammt ursprünglich aus der evangelischen Tradition.
Belegt ist der Brauch, die Tage bis zum Weihnachtsfest zu zählen, zuerst bei Johann Hinrich Wichern im Jahre 1838. Dieser war Leiter eines evangelischen Knabenrettungshauses in Hamburg (»Rauhes Haus zu Horn bei Hamburg«). Während der täglichen gemeinsamen Andachten, zu denen man zusammenkam und Adventslieder sang, zündete er an jedem Tag eine weitere Kerze in einem großen Leuchter an. Ab dem 19. Jahrhundert kamen dann solche Adventskalender auf, wie wir sie heute kennen, und die das Zählen der Tage durch Abreißen oder Abstreichen ermöglichten. Wahrscheinlich wurden die ersten gedruckten Adventskalender 1908 vom Verleger und Pfarrersohn Gerhard Lang aus Maulbronn in Württemberg hergestellt. Dieser war ein Kalender zum Selberbasteln – 24 Kalenderbildchen mussten vorher ausgeschnitten und in die passenden Rechtecke eines Pappkartons geklebt werden. Adventskalender mit Türchen zum Öffnen erschienen um das Jahr 1920 herum. Der erste der heute so beliebten mit Schokolade gefüllten Adventskalender kam übrigens 1958 auf den Markt.
Verschiedene Arten und Aufbau
In der Regel haben Adventskalender 24 Türen, von denen vom 1. bis zum 24. Dezember jeweils eine geöffnet wird. Aber es gibt auch liturgische Adventskalender, die jeweils mit dem 1. Advent beginnen und Türchen bis zum 6. Januar (Erscheinung des Herrn) besitzen. Diese haben zudem vier zusätzliche Türchen für die Adventssonntage. Generell gibt es sehr viele verschiedene Varianten an Adventskalendern, die mit unterschiedlichen Motiven und Füllungen ausgestattet sind.
Neben Kalendern in Papierform oder in Form von Bändern, an die 24 Geschenke gehängt werden, gibt es weitere Formen: In Skandinavien etwa ist es üblich, eine Adventskerze anzuzünden. Sie ist mit einer Skala mit 24 Strichen ausgestattet, die täglich ein Stück weiter heruntergebrannt wird. Auch beliebt ist der Brauch, ein Gebäude (z.B. das städtische Rathaus) und dessen erleuchtete Fenster als überdimensionalen Kalender zu nutzen.

